Objavljen trejler za film o Plavu u okviru projekta „DiscoverMNE“, za dan imao gotovo 100.000 pregleda

Projekat DiscoverMNE objavio je trejler za film o Plavu crnogorskom gradu poznatom po prirodnim ljepotama i bogatoj istoriji.

Film prikazuje svakodnevni život, kulturu i prirodu ovog kraja, smještenog uz Plavsko jezero i Prokletije.

Film o Plavu je dio projekta DiscoverMNE, čiji je cilj promocija 25 gradova Crne Gore kroz seriju kratkih filmova. Svaki film donosi priču o gradu, sa fokusom na njegovu kulturu, istoriju i turističku ponudu.

Autorka filma i lider projekta, Mirjana Miladinović kazala je da je cilj projekta jasan.

- Naš cilj je da uradimo nešto značajno za svaki grad pojedinačno, a kroz to i za Crnu Goru. Svaki grad ima svoju priču, koja je jedinstvena, posebna i dugačija, a mi želimo da je ispričamo na način koji će pomoći ljudima da bolje razumiju kulturu i istoriju svakog mjesta. Filmovi su, možemo slobodno reći - višenamjenski. Svaki grad može ih koristiti kao reprezentativan materijal za promociju, kako na domaćem tržištu, tako i kao materijal za promociju na međunarodnim sajmovima i prezentacijama naše ponude. Podjednako tako, filmovi se mogu koristiti i u obrazovnom sistemu, kao zanimljiv materijal koji na moderan način našu djecu može upoznati sa svakim gradom i ujedno ga i edukovati. Prevod na pet stranih jezika obezbjeđuje adekvatnu promociju na tržištima sa tih govornih područja koja su, makar po statistici, veliki potencijal za Crnu Goru - navela je Miladinović.

Ona je istakla da je projekat “DiscoverMNE” prvi poduhvat tima, koji se sastoji od iskusnih profesionalaca s dugogodišnjim iskustvom. Projektom će biti obuhvaćeno 25 opština, a filmovi će biti dostupni na, osim na našem, još pet jezika (engleski, ruski, turski, španski, kineski), s posebnim akcentom na promociju turističkih i kulturnih potencijala.

- Sve što radimo biće predstavljeno na našoj platformi, www.discovermne.me , koja je trenutno u izradi. Ova stranica će prikazati svaki grad prvo kroz filmove a onda i interaktivne mape gradova sa pinovanim znamenitostima, prirodnim ljepotama, aktivnostima, smještajnim kapacitetima i drugim korisnim informacijama, sa fotografijama i tekstovima koje će biti autorsko djelo našeg tima, sve to takođe na šest jezika - dodala je Miladinović.

Plav je odabran kao “pilot grad” projekta, a Miladinović je pohvalila saradnju sa lokalnom zajednicom.

- Vrata Opštine Plav prva su na koja smo zakucali samo sa idejom i širom su nam ih otvorili. Rukovodstvo Opštine Plav, lokalne turističke organizacije, Centra za kulturu, kao i dijaspora i lokalno stanovništvo, pružili su nam zaista veliku i ključnu podršku u pokretanju projekta kada je sve bilo na nivou ideje. Zajedno ideju pretvaramo u proizvod i dobru priču - navela je ona.

Premijera filma o Plavu planirana je za novembar, dok je trejler za film već zabilježio veliki uspjeh, s gotovo 100.000 pregleda u jednom danu na samo jednoj društenoj mreži.

- To je bio test da bi vidjeli reakcije publike. Rezultati pokazuju da smo na dobrom putu, na samom početku zainteresovati javnost u tolikoj mjeri zaista nam daje vjetar u leđa. Trejler na ostalim jezicima biće objavljen sjutra, a dinamika realizacije kompletnog projekta zavisiće naravno od podrške koju dobijemo, kako od lokalnih samouprava, tako i od državnih institucija. Sa nekima smo već dogovorili saradnju, nadamo se da će i ključne institucije poput Ministarstva turizma, Nacionalne turističke organizacije, Ministarstva prosvjete, prepoznati kvalitet ideje i uključiti se u projekat i na taj način obezbijediti da kroz godinu imamo kvalitetnu platformu koja će podjednako tretirati i jug i sjever i centralni dio naše zemlje, a i 25 visokokvalitetnih filmova o svakom kutku Crne Gore sa kojim ćemo moći da predstavimo ono što čini Crnu Goru - zaključila je Miladinović.

DiscoverMNE na premijeri filma u novembru, objaviće i imena partnera, opština uključenih u projekat, sponzora kao i plan rada.